..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

روز درختکاری (15 اسفند)غرس درخت توسط رهبر و رییس جمهور+عکس

روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گرامی باد

درختکاری رهبر معظم انقلاب
امروز 15 اسفند سال 1392 هست. روزی که یک سنت خیلی خوب داره و اون درختکاری و اهداء نهال توسط سازمان ها و ادارات ذیربط به شهروندان محترم هست. دیروز هم رهبر معظم انقلاب در محلی حضور یافتند و درختی را غرس کردند و پس از آن سخنانی از درخت، فضای سبز، منابع طبیعی و محیط زیست، مسئله ریزگرد ها و اهمیت آنها ایراد فرمودند و مسئولان این امر را به موضوع فرهنگ سازی جهت این مقوله مهم و ارزشمند و همچنین توجه بیش از پیش و صیانت از منابع طبیعی و جلوگیری از پدیده شوم زمین خواری توجه آنها را جلب کرده و تاکید کردند که منابع طبیعی از سرمایه ای ملی کشور می باشد و حراست از آن بر عهده هر ایرانی است و در قسمتی از سخنان فرمودند شعار "هر ایرانی یک درخت" را شعاری بسیار خوب تلقی کردند و تصریح کردند که بر این امر توجه خاصی را می طلبد.

درختکاری رئیس جمهور

ریاست محترم جمهور که در سازمان آموزش، تحقیقلت و ترویج کشاورزی جهت غرس درخت حضور پیدا کرده بودند فرمودند:

همه آحاد مردم حفاظت از محیط زیست را به عنوان حفاظت از منافع حیاتی کشور مد نظر قرار دهند.
ایشان همچنین در این روز که جشن ملی درختکاری نام گرفته ادامه دادند

امروز در شرایطی زندگی می کنیم که اگر به فضای سبز توجه کافی نداشته باشیم در واقع به حیات و زیست جامعه ضربه ای بزرگ و مهلک وارد کرده ایم.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه امروزه با کمبود آب، افزایش، روز افزون خاک، توسعه شهرنشینی، آپارتمان نشینی مواجه هستیم و وضعیت شهرها به لحاظ آلودگی نابسامان می شود،تصریح کرد: در این شرایط بدون توجه به توسعه پایدار، رفاه و بهبود در زندگی حاصل نمی شود و ضرورت توجه به محیط زیست بویژه در کلانشهرها بیش از پیش افزایش یافته است.

رییس جمهور فرمودند: باید هر روز را روز درختکاری بدانیم و تلاش کنیم به محیط زیست و سلامت آن بیش از گذشته کمک کنیم.
و همچنین با استناد به دین مبین اسلام بیان کردند که درختکاری یک سنت حسنه است و اسلام این امر را تشویق کرده است و برای موفقیت در این موضوع مهم باید همه دست در دست هم قرار دهیم.

ایشان در ادامه تاکید کردند دولت یازدهم از مهمترین برنامه هایش توجه بسیار به محیط زیست و خصوصاً مسئله آلودگی هوا و ریزگردها می باشد و همچنین برگزاری چندین جلسه شورای عالی محیط زیست را نشانه توجه جدی دولت به مسئله محیط زیست عنوان کرد و ادامه داد دولت سلامت محیط زیست را از مسائل ضروری و مهم برای سلامت زندگی و رفاه مردم می داند که امروز با مشکلات زیاد از ناحیه سود جویان متجاوز به محیط زیست و طبیعت رو به رو شده است.

لازم به ذکر است که جناب آقای روحانی نهالی از درخت زیتون را غزس کردند.

محسن-محیط سبز

متن کامل این خبر به همراه عکس ها در ادامه مطلب...
 در آستانه‌ی هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی یک اصله نهال غرس کردند.
رهبر معظم انقلاب در سخنانی با تشکر از همه کسانی که در بخش توسعه ی فضای سبز کشور فعالیت دارند، خاطرنشان کردند: از مسئولان و آحاد مردم می خواهم که به مسئله فضای سبز اهمیت بدهند و نگذارند که کشور و زندگی مردم از این نعمت بزرگ پروردگار محروم شود.

رهبر معظم انقلاب مسئله محیط زیست را مهم خواندند و با اشاره به پدیده ریزگردها و غبارهایی که به کشور وارد می شود، تاکید کردند: برای رفع این آسیب همه بخش های دولت باید در سطح کلان و به صورت  هماهنگ، همکاری و اقدام کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین خواستار اهتمام همگانی بیشتر در خصوص پاسداری از فضای سبز شدند و گفتند: شعار «هر ایرانی یک درخت» شعار خوبی است و لازم است جلوی دست اندازیها به فضاهای سبز و تبدیل این منابع ارزشمند به آهن و سیمان گرفته و با سوء استفاده کنندگان برخورد قانونی شود.

در این مراسم وزیر و نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و شهردار تهران حضور داشتند.


رییس جمهوری در مراسم روز ملی جشن درختکاری : حفاظت از محیط زیست ، حفاظت از منافع حیاتی کشور است

رییس‌جمهوری در مراسم روز ملی جشن درختکاری گفت: همه آحاد مردم حفاظت از محیط زیست را به عنوان حفاظت از منافع حیاتی کشور مد نظر قرار دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با حضور در سازمان  آموزش ، تحقیقات و ترویج کشاورزی پس از غرس یک اصله نهال زیتون به مناسبت روز ملی جشن درختکاری در پاسخ به سوالی درباره برنامه های دولت برای حفاظت بیشتر از محیط زیست گفت : امروز در شرایطی زندگی می کنیم که اگر به فضای سبز توجه کافی نداشته باشیم در واقع به حیات و زیست جامعه ضربه ای بزرگ و مهلک وارد کرده ایم.

دکتر روحانی افزود: درختان ریه های شهرها برای تنفس هستند و تامین حیات سالم مردم در سراسر کشور در گرو این است که محیط زیست، منابع طبیعی و درختان را حفظ کنیم.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه امروزه با کمبود آب و افزایش مستمر و روز افزون خاک و توسعه بی رویه شهرها و آپارتمان نشینی مواجه هستیم و وضعیت شهرها به لحاظ آلودگی بغرنج می شود،تصریح کرد: در این شرایط بدون توجه به لوازم توسعه پایدار، رفاه و بهبود در زندگی حاصل نمی شود و ضرورت توجه به محیط زیست بویژه در کلانشهرها بیش از پیش افزایش یافته است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی با اشاره به اینکه باید ایران را درختی تنومند ببینیم و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنیم تاکید کرد: باید هر روز را روز درختکاری بدانیم و تلاش کنیم به محیط زیست و سلامت آن بیش از گذشته کمک کنیم.
دکتر روحانی با بیان اینکه همه باید برای حفظ محیط زیست به میدان بیایند، گفت: درختکاری از نظر دین مبین اسلام نیز یک حسنه است و دین مبین اسلام نیز این کار را تشویق کرده است باید همه دست به دست هم دهیم تا از آسیب رسیدن به محیط زیست و منابع طبیعی پیشگیری شود.
رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه مردم باید برای حفاظت محیط زیست پیش قدم شوند، اظهار کرد: دولت یازدهم درباره محیط زیست دغدغه های جدی دارد و آن را بسیار مهم به حساب می آورد. در کشوری که دچار خشکسالی است خیلی تاسف برانگیز خواهد بود اگر اجازه دهیم درختان تنومند که بعضا صد و حتی دویست سال عمر دارند بخاطر مجوزهای نابجا و مدیریت های نادرست از دست بروند و امیدوارم با همکاری همگانی با این پدیده شوم مقابله شده و اساساً بریدن درخت یک اقدام غیر قانونی، غیر اخلاقی و غیر انسانی برای همگان محسوب شود.
دکتر روحانی در ادامه، برگزاری چند جلسه شورای عالی محیط زیست را نشانه توجه جدی دولت به مساله محیط زیست عنوان کرد و گفت: دولت سلامت محیط زیست را از مسائل ضروری و مهم برای سلامت زندگی و رفاه مردم می داند که امروز با مشکلات زیاد از ناحیه سودجویان متجاوز به محیط زیست و طبیعت روبرو شده است.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه همه دستگاه های دولتی مرتبط در قبال حفاظت از محیط زیست مسئولیت سنگین بر عهده دارند، تصریح کرد: همه دستگاه های کشور و قوا و از آن بالاتر همه مردم باید در این عرصه حضور پیدا کنند؛ چرا که مساله حفاظت محیط زیست مساله حیات و ممات کشور است و همانگونه که در عرصه خارجی همه موظف به حراست از منافع حیاتی کشور هستند در عرصه داخلی نیز باید حفاظت محیط زیست را حفاظت از منافع حیاتی داخلی به حساب آوریم .
دکتر روحانی تاکید کرد: دستگاه های حکومتی و دولتی به تنهایی از عهده حفاظت از منافع حیاتی داخلی بر نمی آیند و این کار نیازمند مشارکت همگانی و فرهنگ سازی وسیع است تا همه آحاد مردم در این زمینه احساس مسئولیت کنند و به عنوان مثال آموزش و پرورش باید حفاظت از محیط زیست را به دانش آموزان، آموزش دهد که این اقدام می تواند بسیار موثر واقع شود و به ویژه در سفرهای نوروزی به مردم یادآوری کند که باید بیشتر مراقب محیط زیست و منابع طبیعی باشند.
رییس‌جمهوری گفت: این دولت یکی از اولویت هایش حفاظت از محیط زیست است و در این راستا اقداماتی را در عرصه های داخلی ، منطقه ای و بین المللی پیگیری می کند، چرا که برخی مشکلات مثل ریزگردها باید در عرصه ای فراتر از محیط داخلی پیگیری شود.

دکتر روحانی درخت را نشانه و آیت الهی توصیف کرد و یادآور شد: درخت هم نشانه حق است، هم نشانه کردار و امیدوارم رفتار ما به گونه ای باشد که در برابر درختانی که نشانه و آیت الهی هستند شرمنده نشویم.
















نظرات 1 + ارسال نظر
مرکز دانلود برنامه و بازی شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:51 ب.ظ http://www.ilamcenter.ir

سلام . ضمن عرض تشکر از شما بابت زحمتی که برای وبلاگتون کشیدید از شما خواهشمندم به وب ما هم سری بزنید.مطالب مفید بسیاری هست که به دردتون میخوره. قول میدم میزبان همیشگیتون میشیم.منتظرتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد