..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

اصرار سازمان محیط زیست بر جعل عنوان کاذب

کدام ببر مازندران؟
اصرار سازمان محیط زیست بر جعل عنوان کاذب

ایرن- در حالی که کارشناسان تاکید کرده اند از آخرین مشاهده ببر مازندران دست کم هفتاد سال می گذرد و از نظر ژنتیکی هرگز نمی توان ببر سیبری را همان ببر مازندران دانست، سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنان در قالب پروژه نامفهوم احیای ببر مازندران اصرار دارد ببر سیبری را که امکان ورود و رهاسازی محدود آن در ایران وجود دارد به عنوان ببر مازندران بنامد.

به گزارش خبرگزاری محیط زیست ایران گزارش رسمی اعلام شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست حکایت از آن دارد که در دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با نخست‌وزیر روسیه، از جمله محورهای مذاکرات دو طرف، انتقال تجارب برای پرورش در طبیعت و رهاسازی "گونه‌‌های ببر مازندران و شیر ایرانی" محور اصلی نشست محمدی‌زاده با پوتین بوده است.
مذاکرات محمد‌جواد محمدی‌زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با پوتین نخست‌وزیر روسیه، در حاشیه نشست 14 کشور دارای ببر در جهان در روسیه برگزار شده است. در این نشست کشورهای ایران، هندوستان، کامبوج، ویتنام، تایلند، روسیه، بوتان، لائوس، بنگلادش، نپال، چین، جمهوری فدراتیو روسیه شرکت داشتند. سازمان حفاظت محیط زیست مدعی شده پوتین نخست‌وزیر روسیه در حضور سایر نخست‌وزیران حاضر از عملکرد و همکاری موثر سازمان محیط زیست ایران در زمینه احیای گونه منقرض شده پلنگ قفقاز و در اختیار گذاشتن نمونه‌هایی از این پلنگ توسط ایران به روسیه تشکر خود را تکرار کرد و تاکید کرد این همکاری‌های راهبردی در حفاظت از این گونه موثر است. مناسب است که سازمان حفاظت محیط زیست متن مذاکرات را در اختیار همگان قرار دهد تا مشخص شود آیا پوتین نیز دقیقا عنوان "ببر مازندران" را به کار برده است یا آنچه که واقعا در باره آن مذاکره شده مبادله ببر سیبری با پلنگ ایرانی بوده است.

منبع : خبرگزاری مستقل محیط زیست ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد