..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

اختلاف نظر در باره وضعیت آلودگی هوا در تهران

آلودگی هوا
هوا در وضعیت هشدار است یا اضطرار؟

اختلاف نظر در باره وضعیت الودگی هوا در تهران ابهامها در باره دلیل تعطیل اعلام شدن چهارشنبه را افزایش داد.



حالی که مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا وضعیت هوای تهران در امروز چهارشنبه را "شرایط هشدار" اعلام کرده است، مدیر کل محیط زیست استان تهران در گفت و گو با خبرگزاری دولتی فارس گفت: هوای تهران در شرایط "اضطرار " قرار دارد. این در حالی است که دیروز مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا (وابسته به شهرداری تهران) نیز رسیدن آلودگی هوای تهران به وضعیت " اضطرار " را تکذیب کرده و در گفت و گو با خبرنگار ما شرایط هوای تهران را در حد هشدار اعلام کرده بود. طبق قانون فقط در وضعیت اضطرار اقداماتی همچون تعطیلی مراکز آموزشی و دولتی انجام می شود.

این گزارش می افزاید بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده‌های مونوکسید کربن، ازن و دی‌اکسیدنیتروژن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده و از میزان غلظت آلاینده‌های دی‌اکسید‌گوگرد، ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون و ذرات معلق کمتر از ده‌ میکرون کاسته شده است.
به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌ اکنون در شرایط هشدار قرار دارد.
از سوی دیگر رسول‌علی اشرفی‌پور مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که آیا درست است در صورت تداوم پایداری و آلودگی هوا شنبه تعطیل است؟ تأکید کرد: این مسئله صحت ندارد.
وی تصریح کرد: در صورتی که شرایط اضطرار تداوم داشته باشد، کمیته اضطرار تشکیل جلسه می‌دهد و سپس در این زمینه تصمیم‌‌گیری می‌کنیم.
با توجه به افزایش تراکم ترافیک نسبت به روز چهارشنبه و احتمال تداوم فرونشینی هوا قاعدتا آلودگی هوا در روز شنبه افزونتر از چهارشنبه خواهد بود و باید دید که بعد از سه روز تعطیلی آیا دولت باز هم دستور تداوم تعطیلات را صادر می کند یا نه.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد