..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

تاثیر بهینه سازی مصرف انرژی بر محیط زیست

 صرف درست و منطقی علاوه بر این که از هدر رفتن ذخایر با ارزش انرژی پیشگیری می کند، آلودگی را نیز کمتر و محیط زیست را سالم تر می کند. باید توجه داشت که در میان آلاینده های محیط زیست آن هایی که از مصرف انرژی های فسیلی حاصل می شوند بیش از انواع دیگر انرژی موجب آلودگی محیط زیست می شوند. 
 

 بطور مثال کاهش ناراحتی و بیماری های مجاری تنفسی، سرفه، سردرد افزایش توان کاری بدن، کاهش ناراحتی های قلبی و گردش خون در انسان سبز شدن برگ ها، رشد و نمو گیاهان و افزایش محصولات در نباتات از اثرات کاهش و از بین رفتن اکسیدهای گوگرد و نیتروژن و مونواکسیدکربن که آلاینده های حاصل از مصرف نادرست سوخت های فسیلی هستند، بر انسان ها و گیاهان می باشد.
 
 

از طرف دیگر کاهش و از بین رفتن گازهای گلخانه ای و نیز باران های اسیدی که باعث از بین رفتن مناطق سبز و گونه های گیاهی و جانوری و گرم شدن هوای زمین می شود، نمونه ای دیگر از اثرات استفاده درست از سوخت های فسیلی است، بد نیست بدانید انرژی مصرفی یک خانواده برای پخت و پز در طول سال ۵/۱ تن گاز گلخانه ای را وارد جو زمین می کند و یا این که تولید برق مصرفی یک یخچال در طول سال ۲ تن گاز گلخانه ای به محیط زیست اضافه می کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد