..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

عضویت ایران در آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذی

لایحه عضویت ایران در آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در مجلس:سخنگوی کمیسیون انرژی: عضویت ایران زمینه انتقال تکنولوژی به کشور را فراهم می کند. گروه انرژی های نو: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی از عضویت ایران در آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر موضوع انتقال تجارب سایر کشورها دراین زمینه به کشور است چرا که در این رابطه گرچه در کشور کارهای خوبی صورت گرفته اما تحول شگرفی رخ نداده است.


سیدعماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به سبزپرس گفت: زمان درازی نیست که موضوع انرژی های تجدید پذیر در ایران به عنوان جایگزین سوخت های فسیلی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: می توان گفت که تصویب این لایحه می تواند قدرت دیپلماسی کشور را در حوزه انرژی های نو و تجدیدپذیر تقویت کند و به همین دلیل ما در کمیسیون به صورت ویژه آن را دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم قروه درمجلس همچنین گفت: علاوه بر این، تصویب این لایحه می تواند زمینه تعامل دستگاه های مختلف در کشور که در این زمینه فعالیت می کنند با سایر کشور های پیش رو در این رابطه را فراهم آورد.

حسینی با بیان اینکه اگر عضویت ایران پذیرفته شود به سود کشور خواهد بود، افزود: ما در کمیسیون انرژی با عضویت ایران در این آژانس موافقیم چرا که کشور ما به عنوان یک منبع غنی از نفت و گاز و سوخت های فسیلی با استفاده از این انرژی ها می تواند به خوبی از منابع خود صیانت کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف این لایحه بهره گیری و انتقال تجارب سایر کشور ها در این زمینه است، ادامه داد: هدف اصلی از عضویت ایران در این آژانس موضوع انتقال تجارب سایر کشورها دراین زمینه به کشور است چرا که در این رابطه گرچه در کشور کارهای خوبی صورت گرفته اما تحول شگرفی رخ نداده است.

وی گفت: از این رو تصویب این لایحه د رمجلس و عضویت ایران در این آژانس می تواند امیدهای فراوانی را نسبت به آینده این صنعت در کشور فراهم آورد.

به گفته حسینی امروز به دلیل عدم ورود تکنولوژی مربوط به انرژی های نو و تجدید پذیر بسیاری از شرکت ها و مراکز دانشگاهی که در این رابطه فعال بوده اند نتوانسته اند توفیقات چندانی کسب کنند.

لایحه " عضویت ایران در آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر" ابتدای تیرماه جاری از سوی رئیس جمهوری به مجلس تقدیم شد.

 راساس ماده واحده این لایحه به دولت اجازه داده می شود در این آژانس عضویت یافته و نسبت به پرداخت حق عضویت و یا کمک اقدام کند. همچنین تعیین و یا تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت با دولت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد