..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

درخواست از «فیس بوک» برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

.

 

گروه انرژی‌های نو: «صلح سبز»، از مدیران سایت اجتماعی «فیس بوک» درخواست کرد تا انرژی مورد نیاز این سایت را از منابع تجدیدپذیر تامین کند.

.

.

همزمان با برگزاری گفت‌وگوی سالانه اقتصاددانان جهان در «داوس» سوئیس، مدیر اجرایی صلح سبز در دیداری با یکی از مدیران سایت فیس بوک از او و مدیر اصلی این سایت درخواست کرد تا از انرژی تجدیدپذیر برای فیس بوک استفاده کنند.

  «کومی نایدو» مدیر اجرایی صلح سبز که در اجلاس سالانه داوس حاضر است، نامه‌ای خطاب به «مارک زاکربرگ» بنیان‌گذار و مدیر ارشد فیس بوک را به «رندی زاکربرگ» مدیر بازاریابی این سایت اجتماعی تحویل داده که در آن از زاکربرگ خواسته تا از انرژی‌های تجدیدپذیر برای فیس بوک استفاده کند.

  در این نامه آمده است: برای اینکه فیس‌بوک به یک سایت پاک و غیرآلاینده تبدیل شود، نیاز است که مارک (زاکربرگ) چهار کار را انجام دهد.

  چهار راهکاری که در این نامه آمده، عبارت «استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر موجود»، «توسعه سرمایه‌گذاری با اولویت انرژی‌های تجدیدپذیر»، «آموزش کاربران سایت در مورد انرژی مورد استفاده فیس‌بوک، ردپای کربن و سیاست‌های دولت امریکا درباره انرژی» و همچنین «حمایت از انرژی‌های پاک در سطح محلی، ملی و بین‌المللی» هستند.

  نایدو در یادداشتی که دو روز قبل در وب سایت صلح سبز قرار داده نوشته است: از طرف بیش از نیم میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک، که توقف استفاده از ذغال سنگ برای دستگاه‌های پشتیبانی سایت را در خواست کرده بودند، این نامه را برای زاکربرگ فرستادم. اگر فیس‌بوک بخواهد به عنوان یکی از همکاران صلح سبز فعالیت کند، پس زاکربرگ می‌تواند این درخواست‌ها را بدون هیچ مشکلی بپذیرد.

  او همچنین در یادداشت خود آورده است: ما در صلح سبز به طور منظم از فیس بوک برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به طرفداران محیط زیست استفاده می‌کنند. مانند همه کاربران فیس‌بوک، ما هم از چهارچوب ارتباطی این سایت بهره می‌بریم. اما نمی‌توانیم بپذیریم که «این رهبر تکنولوژی ارتباطات» با وجود تمام تغییرات و به روزرسانی‌هایی که دارد، برای تغییر منابع تامین انرژی خود از زغال سنگ به انرژی‌های پاک، هیچ اقدامی را انجام نمی‌دهد.

  از چندی پیش، صلح سبز با ارسال فراخوان‌هایی برای اعضا و حامیان خود که عمدتا کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک نیز هستند، از آنها خواسته که نسبت به ادامه استفاده فیس بوک از انرژی زغال‌سنگ واکنش نشان دهند.

  صلح سبز همچنین از عناصر و اصطلاحات سایت فیس بوک نیز برای خواسته خود استفاده کرده است. آنها طرحی را طراحی کرده‌اند که با استفاده از شمایل موجود در فیس بوک برای نشان دادن علاقه‌مندی به یک موضوع شعار «Unfriend coal» به معنی «دوستی با زغال سنگ را قطع کن» را خطاب به مدیران فیس‌بوک اعلام کرده‌اند.

  Unfriend کلمه جدیدی است که پیش از این در ادبیات انگلیسی وجود نداشت و سایت فیس بوک مبتکر اسن کلمه (اصطلاح) است. Unfriend به معنی قطع دوستی بین دو کاربر در فیس بوک است.

  صلح سبز همچنین فیلم انیمیشن کوتاهی را تهیه کرده است و با بازی با حروف کلمه «Social Network» به معنی شبکه اجتماعی، آن را به «So Coal Network» به معنی «شبکه‌ی پر از زغال سنگ» تبدیل کرده‌اند.

  فیس بوک بزرگترین و معروفترین شبکه اجتماعی در جهان است که گفته می‌شود در حال حاضر بیش از نیم میلیارد نفر کاربر دارد. فیس بوک امروزه به یکی از قوی‌ترین ابزارهای اطلاع رسانی تبدیل شده است. تا جایی که گفته می‌شود، راهپیمایی عظیم مردم مصر در روز جمعه 18 ژانویه در مخالفت با دولت حسنی مبارک، حاصل درخواست‌های مردمی و اطلاع‌رسانی در سایت فیس‌بوک بوده است.

.

.

.منبع : سبز پرس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد