..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

تنها چالش دانشگاه محیط زیست کمبود اعتبار است

رییس دانشگاه محیط زیست؛

تنها چالش دانشگاه محیط زیست کمبود اعتبار است

رئیس دانشگاه محیط زیست ضمن تاکید بر عملکرد مناسب دانشگاه، تنها چالش پیش رو در توسعه فعالیتها را کمبود اعتبار و بودجه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه محیط زیست، اصغر محمدی فاضل، در نشست خبری دانشگاه محیط زیست استان که بعد از ظهر یکشنبه برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد موفق دانشگاه و اقدامات موثر آن کمبود بودجه و اعتبار لازم برای فعالیت های دانشگاه را تنها چالش پیش روی مدیران و مسئولان این دانشگاه عنوان کرد و افزود: به طور کلی، عدم حمایت سیاسی، عدم حمایت مدیریتی، عدم استقبال دانشجویان از دانشگاه و عدم تامین فضای فیزیکی مناسب از جمله چالش هائی هستند که هر دانشگاهی می تواند با آنها روبرو باشد.

وی افزود: دانشگاه محیط زیست ، با در اختیار داشتن فضائی بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع و به کار گیری ۱۰۲ نفر از پرسنل متخصص در حال حاضر بالغ بر هزار و ۵۰۰ دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی را پذیرفته و عملکردی موفق در ارائه خدمات آموزشی به این تعداد دانشجو دارد، بنابراین دانشگاه محیط زیست، با هیچ یک از چالش های فوق مواجه نبوده و از حمایت های مناسبی نیز بهره مند است.


رییس دانشگاه محیط زیست با اشاره به این موضوع که در بودجه استانی سال ۹۰ هیچ اعتباری به دانشگاه محیط زیست اختصاص داده نشد تصریح کرد: دانشگاه محیط زیست در سال ۹۰ کلیه فعالیت ها و اقدامات خود را با بودجه آموزشکده انجام داده و بسیاری از هزینه ها از کمک های محل اعتبارات ملی صورت گرفته است.وی گفت: دانشگاه محیط زیست با بهره گیری از ظرفیت های قانونی در جابجائی اعتبارات و همچنین اجازه مجلس شورای اسلامی برای درآمد زایی تا سقف دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توانسته اقدامات و فعالیت های علمی خود را در سال ۹۰ در بالاترین سطح کیفی و کمی به اجرا درآورد.


محمدی فاضل اظهار امیدواری کرد، با تخصیص بودجه به دانشگاه محیط زیست در سال ۹۱ فعالیت هایی به مراتب بهتر و بدون دغدغه مالی برای مسئولان دانشگاه، صورت گیرد.


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، فضای دانشگاه را فضائی مناسب با امکانات مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه محیط زیست با در اختیار داشتن، مجموعه ورزشی با حداکثر امکانات به روز، آزمایشگاههای مجهز، سالن اجتماعات با ظرفیت بیش از ۱۰۰ نفر و مجهز به سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته و همچنین سایت کامپیوتری و غیره، نهایت تلاش خود در ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بالا به دانشجویان را به کار گرفته است.


رئیس دانشگاه محیط زیست ،موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی، پژوهشگاه ملی محیط زیست و انستیتو اکو را از مجموعه های تحت حمایت این دانشگاه برشمرد و افزود: تغییر در چارت تشکیلاتی دانشگاه، ایجاد تعامل با مراکز ملی و بین المللی، تاسیس پژوهشگاه ملی محیط زیست، تاسیس انستیتو علوم و فناوری محیط زیست کشورهای عضو اکو و ساخت و تجهیز مجموعه فرهنگی ورزشی محیط بانان و موزه تنوع زیستی و تاریخ طبیعی کرج از جمله اقدامات انجام شده در این دانشگاه از سال ۸۹ تا کنون است.


گفتنی است در این نشست خبری نمایندگان خبرگزاری ها و روزنامه های ایرنا، ایسنا، مهر، برنا، ایران زمین، ابرار، هفتاد و هفت، آسمان آبی، ملت ما و …حضور داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد