..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

سرانه فضای سبز در ساری حدود 2 متر است

در طی دوره سوم شورا و با حضور مهندس حجازی در96 درصد افزایش در حوزه فضای سبز و 130 درصد افزایش محیط های پارکی و 45 درصد افزایش درختان معابر داشتیم اما هنوز با کلان شهر ها فاصله داریم.

مهندس حمیدی ، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساری گفت: رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی می توانند کمک شایانی برای ارتقاء فرهنگ گسترش فضای سبز باشند.

به گزارش ایلنا از ساری، حمیدی در دومین نشست مطبوعاتی افزایش روز افزون شهر نشینی در کشور را از عوامل پدید آورنده انواع آلودگی ها عنوان کرد و گفت: یکی از راه های جلوگیری از آلودگی های صوتی وبصری و آلودگی هوا گسترش فضای سبز می باشد.

*سرانه فضای سبز در ساری حدود 2 متر است

حمیدی شهرداری را به عنوان متولی سیانت از فضای سبز دانست و گفت: از سال 87 تا کنون با ایجاد سازمان فضای سبز این سازمان تمام تلاش خود را برای بهبود و گسترش فضای سبز در شهرستان ساری انجام می دهد.

وی اهداف سازمان را ایجاد فضای سبز در محیط های پارک ،میادین ، معابر و نگهداری پارک ها یادکرد گفت: ارائه طرح و برنامه ریزی برای گسترش فضای سبز هم به عهده سازمان می باشد.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساری سرانه فضای سبز در شهر ساری را نزدیک به 2 متر دانست و گفت: در طی دوره سوم شورا و با حضور مهندس حجازی در حوزه فضای سبز 96 درصد و 130 درصد افزایش محیط های پارکی و 45 درصد افزایش درختان معابر داشتیم اما هنوز با کلان شهر ها فاصله داریم.

وی سرانه فضای سبز در استان های شمال کشور پائین دانست و گفت : با اضافه شدن پارک هزارو 200 هکتاری که منابع طبیعی در اختیار شهرداری ساری قرار داده است سرانه فضای سبز ساری به 40 متر مربع خواهد رسید که از آرزوهای مردم شهر و مسئولان بوده است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساری حریم ریل آهن را 17 متر عنوان کرد و در ادامه افزود: در حاشیه ریل اجازه کاشت درختان بلند قامت وجود ندارد

*برگزاری جشنواره بهار نارنج در شهرستان ساری

 حمیدی از برگزاری جشنواره بهار نارنج در اردیبهشت 91 خبر داد و گفت: شهر ساری باید به سمتی هدایت شود که به شهر شکوفه های نارنج که در دوره قاجار هم به این نام یاد می شد برگردد

*89 نفر از نیروها شرکتی و 2 نفر نیروی رسمی در سازمان مشغول می باشند

وی بودجه سال آینده را بین 3 تا 4 میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: تا چند روز آینده بودجه سال 91 را می بندیم و ارائه خواهیم داد.

حمیدی با بیان اینکه فقط تعداد 2 نفر نیروی رسمی در سازمان فضای سبز مشغول کار می باشند ادامه داد: 89 نفر پرسنل شرکتی و 22 نفر نیروی قراردادی به همراه 15 کارشناس در سازمان فضای سبز مشغول به کار می باشند

*برای جداسازی آب شرب از آب خام نیاز به 1.5 میلیارد بودجه می باشد

وی با اشاره به اینکه بودجه جداسازی آب شرب و خام را 1.5 میلیارد تومان می باشد تصریح کرد: تا به حال 100 میلیون تومان از این بودجه تصویب شده و به زودی به دست ما خواهد رسید تا بتوانیم برای فضای سبز استفاده نمائیم.

حمیدی اظهار داشت: 60 درصد از اجرای این طرح به عهده سازمان همیاری و 40 درصد به عهده شهرداری می باشد.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساری زمان تحویل پارک هزارو 200 هکتاری را منوط به ارائه طرح جامعه از شهرداری دانست و گفت: ما برای این طرح باغ پرندگان ، باغ گیاهان دارویی، باغ وحش و طرح های جامع در نظر گرفتیم که مقرر گردید با یک مشاور طرح قوی و کاربلد بتوانیم این طرح را ساماندهی کنیم.

*سازمان فضای سبز مخالف چادر خوابی مسافران در پارک ها می باشد

حمیدی مسیر بین پل گردن و پل تجن را از طرح ها مدون و بسیار خوب ذکر کرد و گفت : اگر بتوانیم این طرح را اجرائی کنیم این طرح به عنوان یک نماد برای شهر ساری تبدیل خواهد شد.

وی از تعداد32 هزار درخت در شهر ساری خبر داد و گفت: سازمان به صورت روزانه با مشکل قطع درخت و خسارت به درخت توسط مردم مواجه است و این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساری در ادامه با بیان اینکه فضای سبز تصمیم دارد به سمتی حرکت نماید تا هر خیابان یک نوع گونه درختی به کار گرفته شود و در ادامه افزود: باغی که ملکش بیش از 500 متر مربع باشد و 16 درخت مثمر داشته باشد اگر بدون مجوز قطع گردد شهرداری می تواند طبق قانون ملک را به بدون برگشت به تملک شهرداری در بیاورد.

وی گفت : سازمان فضای سبز مخالف چادر خوابی مسافران در پارک ها می باشد بدلیل اینکه ما در شهر ساری پارک فرا شهری نداریم و پارک های فعلی فقط برای استفاده شهروندان مناسب می باشد.

حمیدی در پایان فضای سبز را یک موجود زنده دانست و گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز رسالت سازمان می باشد و موقعیت مکانی برای فضای سبز دارای ارجعیت نمی باشد.

منبع : ایلنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد