..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

نخستین شهر سازگار با محیط زیست : تدا

چین نخستین شهر سازگار با محیط زیست خود را در صد کیلومتری پکن بنا کرده است. شهر تدا نخستین شهر سازگار با محیط زیست چین است که در یک نمک زار بنا شده است. ساخت این شهر از سال دوهزار و هفت آغاز شده است. این در حالی است که چین شانزده شهر از آلوده ترین شهرهای جهان را در خود جای داده است.معاون اداره ساخت شهر تدا می گوید ما به زمین بیشتری نیاز داریم.




جمعیت چین رو به افزایش است اما منابع ما بسیار اندک است.شهر تدا با مساحت سی کیلومتر مربع با همکاری دولت چین ، سنگاپور و شرکت های خصوصی در سال دوهزار و ببیست مورد بهره برداری کامل قرار می گیرد.صفحات خورشیدی نه مگاوات الکتریسیته این شهر را تامین می کنند.


حمل و نقل عمومی و بازیافت زباله ها کاملا منطبق با محیط زیست خواهد بود. هزینه ساخت این شهر بیش از سی میلیارد یورو برآورد شده است و می تواند سیصد و پنجاه خانواده را در خود جای دهد.هم اکنون تنها شصت خانوار در تدا زندگی می کنند. شهر هنوز مدرسه و بیمارستان ندارد. بهای هر مترمربع خانه در این شهر هزار و پانصد یورو است.

نظرات 1 + ارسال نظر
میرزائی چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ب.ظ http://manammohitban.blogfa.com

سلام
اگه هر یورو را 2000تومان حساب کنیم (که البته بیشتر از این هم هست)چیزی بیش 60هزار میلیارد میشه یعنی تقریباً5برابر 13هزاز میلیارد(رقم اختلاس شده در ایران) یعنی در 5سال اینده اگر هر سال جلوی یک چنین اختاسی گرفته بشه میشه همچین شهرکی در ایران زده بشه
نظر شما چیه؟

نظر شما بسیار جالب و درست هست....

تو ایران ما با این منابع و ثروتی که داره کارهای خیلی بزرگی میشه کرد ولی متاسفانه به تنها چیزی که اهمیت داده نمیشه محیط زیست هست .
بدون برنامه توسعه انجام میشه و آخرش ....

حیف که بعضی حرفا بی فایده ست ....

به امید فردایی بهتر ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد