..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

آهنگ ریز گرد عربی از گروه خورشید


عنوان " ریز گرد عربی " صرفاٌ اشاره دارد به کانون های اصلی غبار ها جدا از سد سازی های ترکیه عمدتا از کشورهای عربی و به ویژه عراق ، عربستان ، سوریه و اردن و حتی سودان ناشی می شود ؛ و در واقع گلایه ای ست اول از خودمان و سپس بی توجهی آنها نسبت به این فاجعه ی زیست محیطی که عرصه را بر ایرانیان و حتی مردمان مناطق مرزی خود آنها نیز تنگ کرده است .


در این میان هموطنان مناطق غرب و جنوب غربی کشور به ویژه خوزستان که قرن ها در سخت ترین شرایط آب و هوایی ، با کار و تلاش شرافت مندانه ی خود ؛ زندگی را در این منطقه جاری کرده و همیشه حافظ این آب و خاک بوده اند ، هم اکنون بیشترین فشار را از هجوم این ریزگردها متحمل شده اند.


ایران سرزمین یک قوم نیست . ایرانی بودن یک فرهنگ زیست اجتماعی ست . که اقوام مختلف اعم از کرد و لر و عرب و بلوچ و فارس ، ضمن حفظ فرهنگ ، زبان ، گویش ، دین و آیین خود ، حول محور نام با شکوه ایران و با زبان مشترک فارسی ، گردهم آمده اند تا نمایی از صلح و همزیستی را به نمایش گذارند.


MP3 320

Download


MP3 128

Download



نظرات 1 + ارسال نظر
masood پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:00 ق.ظ http://www.parsiyanchat.com


قشنگی پرواز وبازهم سکوت ...نگاهم را از تو میدزدم تا نکند بفهمی انچه را نباید ...باران باریدکوچه های دلم بوی دلتنگی داد ..شاید بشود شاید نشود جای پای در گل مانده نگاهم یخ زده است به جاده وماه پشت ابرهای باران نباریده است سکوتی وحشتناک گوشهایم را می زند کاش من من نبودم کاش من ما بودیم کاش ما همه بودیم
سلام دوست من
در فضایی گرم و بامحبت دور هم جمع میشویم تا ساعاتی
با فراغ بال و ارامش با هم گپی زده به گفتگو بنشینیم برای هم از شادی و نشاط بگوییم
راز موفقیت را باهم جستجو کنیم به ما بپیوندید در چت روم پارسیان
http://www.parsiyanchat.com
[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد