..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

جهان همچنان گرمتر می شود

بنابر اعلام "سازمان جهانی هواشناسی"، میانگین دمای ماه ژوئن سال جاری میلادی از زمان ثبت رکوردها در سال 1880 تاکنون، در رده چهارم گرمترین ماه ها در این بازه زمانی قرار گرفته است.میانگین دمای ترکیبی خشکی و سطح آب جهان در ماه ژوئن برابر با 16.12 درجه سانتیگراد بوده که 0.63 درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین دمای قرن بیستم محسوب می شود.




میانگین دمای ترکیبی خشکی و سطح آب جهان در ماه ژوئن برابر با 16.12 درجه سانتیگراد بوده که 0.63 درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین دمای قرن بیستم محسوب می شود. همچنین، به گفته سازمان جهانی هواشناسی، با استناد به آمار "سازمان ملی مطالعات اقیانوس شناسی و اتمسفری آمریکا" بیشتر نواحی جهان میانگین دمای ماهیانه بیشتری را در ماه ژوئن تجربه کرده اند.

با وجود این، میانگین دمای ماهیانه انگلیس در این ماه کمتر از میانگین بازه زمانی 1971 تا 2000 بوده که آن را به خنک ترین ماه ژوئن از سال 1991 تاکنون، مبدل کرده است.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش جداگانه ای که از سوی محققان دانشگاه "دلاور" منتشر شده، جزیره ای یخی با اندازه ای دو برابر منطقه منهتن از یخچال طبیعی "پیترمن" در گرینلد جدا شده است. پیترمن یکی از دو یخچال طبیعی بزرگ باقی مانده در گرینلد محسوب می شود که از طریق یخ های شناور، لایه های یخ گرینلند را به اقیانوس مرتبط می کند. با توجه به مساحت 120 کیلومتر مربعی، اندازه بخش جدا شده اخیر تقریبا نصف جزیره یخی است که در سال 2010 از یخچال طیعی پیترمن جدا شده بود.

بنابر اعلام محققان دانشگاه دلاور، میزان یخ های گرینلند به واسطه تغییرات دمای اقیانوسی و هوایی و تغییر در الگوهای گردش در اقیانوس و اتمسفر، در مجموع با تسریع روند ذوب و کاهش اندازه خود مواجه هستند. محققان به این نکته اشاره داشته اند که گرینلند از سال 1987 تاکنون، افزایش دمای سالانه به میزان 0.11 درجه سانتیگراد را تجربه کرده است.


نظرات 1 + ارسال نظر
dnd5870 دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:08 ق.ظ http://dnd5870.3de.ir

85065615148گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://dnd5870.3de.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد