..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

پیگیری تامین حق‌آبه با سازمان حفاظت محیط زیست است

معاون رئیس جمهور با اشاره به تصویب طرح یک فوریت حل مشکل تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر تامین حق‌آبه تالاب‌ها هستیم.


"محمدجواد محمدی زاده" اظهار داشت: تالاب‌ها و دریاچه‌های داخل کشور به نوعی به لحاظ حق‌آبه دارای محدودیت‌هایی هستند و متاسفانه در معرض آسیب قرار گرفته‌اند.

به گفته معاون رئیس جمهور باید دولت در یک زمان محدودی مطالعاتش را ارائه کند که ما خوشبختانه مطالعات را تمام کرده‌ایم و با ارائه آن‌ها و ظرف یک برنامه 3 ساله تالاب‌ها و دریاچه‌های داخل کشور را از محدودیت خارج خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در حقیقت دستگاه‌های ذیربط مانند وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و سایر دستگاه‌های متولی طرح‌هایی را اجرا می‌کنند که تالاب‌ها از آسیب و چالش خارج شوند.

محمدی‌زاده بیان کرد: در تالاب‌های بختگان، پریشان، انزلی و ... اولویت‌هایی وجود دارد که در قالب این طرح پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره تامین حق‌آبه توسط سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: متولی تامین حق‌آبه مربوط به تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست است که باید آن را پیگیری کنیم و حق‌آبه آن را بگیریم.

وی افزود: در این ارتباط تکلیفی داریم اما آنچه مهم است معمولا آب شرب است که در اولویت قرار دارد اما در تامین آب کشاورزی متاسفانه بهره‌وری مان پایین است و باید اصلاحاتی در این زمینه انجام شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: اگر چیزی از آب‌های شرب و صنعت در آخر باقی ماند به محیط زیست می‌رسد. اما در این طرح حق‌آبه‌ها تثبیت می‌شود به این معنی که اگر آب کم شود، برای همه بخش‌ها کم خواهد شد و اگر آب زیاد باشد مربوط به همه بخش‌ها می‌شود.

معاون رئیس جمهور افزود: پیگیری تامین حق‌آبه با سازمان حفاظت محیط زیست است اما تامین و اختصاص آن به تالاب‌ها به وزارت نیرو مربوط می‌شود.


منبع : روزنامه جام جم ( www.jamejamonline.ir )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد