..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

«کتاب کار دریاچه کاسپین» منتشر شد

توسط موسسه سبزکاران گیلان؛ «کتاب کار دریاچه کاسپین» برای دانش اموزان پایه ششم ابتدایی منتشر شد


«هر حرکت ما بر سرنوشت تمامی ساکنان زمین تاثیر می‌گذارد» این نخستین جمله کتاب کار دریای کاسپین است که به همت موسسه سبزکاران گیلان و با حمایت کنوانسیون تهران به چاپ رسیده است و قرار است تا دانش آموزان پایه ششم ابتدایی گیلان با این کتاب «دست در دست» هم، تلاش کنند «رد پاهای» گذشته را تا حد امکان بهبود بخشیده و مسیری سبز برای فردا ترسیم کنند.

«نسیم طواف زاده» گردآورنده این کتاب در گفتگو با سبزپرس می‌گوید: کتاب کار دریاچه کاسپین همچون کتاب قبلی ما «کتاب کار بازیافت» برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی طراحی شده و در آن از همان شیوه آموزشی «رد دست، رد پا» بهره گرفته‌ایم.

مدیرعامل موسسه سبزکاران می‌افزاید: در طی سال‌ها کار، به تجربه دریافتیم آموزش از طریق بچه‌ها بهتر و موثرتر به خانواده‌ها می‌رسد. لذا در این کتاب با داستانک‌ها و تصاویر مناسب تلاش شده. ضمن تفکیک رفتار درست از نادرست راهکارهای عملی کوچک و در دسترس را با بچه‌ها درمیان بگذاریم که به راحتی بتوانند آن را تجربه کرده و به کار بندند.

طواف‌زاده همچنین به این نکته اشاره کرد که ما مایلیم تا ارتباط مستمر با بچه‌ها داشته و به لایه‌های ذهنی و نگاه آنها نزدیک شویم برای این منظور در کتاب دو مسابقه داستان نویسی طراحی شده تا هم ما و هم دانش‌آموزان بتوانیم نگاه‌هایمان را بیشتر و بهتر به هم نزدیک کنیم و به اتفاق این شیوه آموزشی را تکوین بخشیده و تکمیل کنیم.

کتاب کار دریاچه کاسپین آراسته به تصاویر بسیار گویا و جذاب است که در انتقال عمیق مفاهیم، سهم به‌سزایی دارد. تصویرگر کتاب، «وحید کشاورز» است.

همچنین دریای کاسپین و ویژگی‌های آن، تنوع زیستی این دریاچه، فک و ماهیان خاویاری به عنوان نمونه زیستمندان بارز آن، آلودگی‌ها و تهدیدات این دریاچه از جمله مباحثی است که در این کتاب مطرح شده است.

 

نقل از پایګاه خبری فضای سبز و محیط زیست ایران (سبز پرس)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد