..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

ابتکار به سیستان رفت تا شاید هامون را از نابودی نجات دهد

معصومه ابتکار در این سفر با بررسی موضوع خشکیدن تالاب هامون و با ابراز امیدواری گفت نتایج خوبی بویژه برای احیای هامون داریم .

وی در ادامه گفت :
سازمان محیط زیست برنامه هایی برای احیای تالاب هامون در دست مطالعه و طراحی دارد و از آنجا که نیازمند اعتبار کلان است نتیجه و جمع بندی آن پس از بازدیدها و جلسات امروز، توسط ریاست سازمان اعلام خواهد شد.

زنجیره انسانی حمایت از تالاب هامون در منطقه

یکی دیگر از نکات مهم سفر رییس سازمان به سیستان تشکیل زنجیره انسانی در حمایت از هامون بود. مردم از معصومه ابتکار خواستند تا بحث ریزگردها و حق آبه ایران را از افغانستان با جدیت پیگیری کند. ابتکار در پاسخ گفت : زندگی به تالاب هامون بر خواهد گشت و دوباره شاهد حضور مردم برای امرار معاش در این منطقه خواهیم بود. وی ادامه داد خشکسالی‌های اخیر منطقه سختی زیادی برای مردم ایجاد کرده و در خصوص رفع مشکلات زیست‌محیطی منطقه دولت عزم جدی را در پیش گرفته است.
ابتکار تاکید کرد: بحث حق‌آبه ایران با جدیت پیگیری می‌شود.
وی بیان کرد: حضور مسئولین کشوری در استان نشان از توجه دولت برای رفع مشکلات مردم منطقه سیستان دارد.
همچنین افزود تالاب هامون یکی از تالاب‌های بین‌المللی ایران بشمار می‌رود که طی خشکسالی‌های اخیر از بین رفته که با مساعدت دولت و همکاری کشور افغانستان امیدواریم بزودی مشکل آن حل شود.

پیش تر حسینی نماینده سیستان در مجلس در این زمینه گفته بود وضعیت خشک شدن هامون بسیار بحرانی است و ریزگرد ها بیشتر روستاهای مرزی را پوشانده و موجب مهاجرت وسیع اهالی این روستاها شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد