..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

چهار نظریه جهت کنترل آلودگی حاصل از اتومبیل ها

همانطور که می دانیم بخش قابل توجه ای از آلودگی هوا مربوط به خودروها می باشد در نوشته ذیل چهار نظریه جهت کاهش و کنترل آلودگی اتومبیل ها آورده شده است.

1- اصلاح موتورهای احتراقی داخلی در جهت تقلیل مقدار تولید آلودگی ها در حین احتراق سوخت.

2- پیشرفت راکتورهای سیستم اگزوزی که فرآیند سوخت را کامل نموده و آلودگی ها را به موادی قابل قبول تر تبدیدل نماید.

3- ابداع و توسعه سوخت های مناسب تر که آلودگی های کمتری را هنگام سوختن تولید نمایند.

4- اختراع امکانات و منابع تولید نیرویی که جهت جایگزینی موتورهای احتراق داخلی آلودگی کمتری ایجاد نماید. (نظیر موتورهای گاز سوز)

اصلاح کاربراتور، مانع می شود تا مخلوط هوا و سوخت که میزان سوخت آن بالا باشد به وجود آید. مخلوطی که مقدار سوخت آن زیاد باشد به هنگام سوختن مقدار فراوانی CO و HC تولید می کند.

منبع :
کتاب آلودگی محیط زیست، دکتر مینو دبیری، انتشارات اتحاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد